Wednesday, December 1, 2010

Harapan, Impian & Kemahuan!!!

 

Sejak 2,3 minggu kebelakangan ni mula start berjinak2 dengan business ONLINE. Ucapan dan jutaan terima kasih pada Mr. Hubby dan keluarga terutamanya My Mom... yang memnjadi inspirasi (business woman berjaya) diatas sokongan dan bantuan. Namun hati ni masih berkobar2 utk punya business sendiri (maksudnya ada kedai sendiri la). Salah seorang sahabat baikku (Lin) juga telah berjaya melangkah setapak lagi kehadapan dengan membuka butik menjual produk kecantikan... Tahniah ye Lin. Di doakan agar business bertambah maju dan mengembang lebih luas... Tahniah juga buat Lin dan suami (Abg Jani) yang baru menimang cahaya mata pertama mereka pada 29.11.2010... Baby Girl... InsyaAllah kalau tiada aral, aku akan pulang ke kampung utk menjenguk kalian ^__^

Berbalik pada isu business ni, setiap orang ada pandangan tersendiri. Bagi aku apa yang penting perlu ada keberanian utk mencuba dan berani mengambil risiko. Sekarang, aku sendiri tengah mengkaji dan mempelajari bagaimana caranya utk memulakan perniagaan sendiri. Takdelah nak yang besar2 sgt pun. Perbincangan dengan Kak Hana (tokei sebuh kedai yang selalu aku kunjungi) betul2 membuka mata aku pada dunia perniagaan. Melihat businessnya yang maju, aku kagum!!! Kak Hana tak lokek berkongsi ilmu dan pengalaman tentang perniagaannya. InsyaAllah, aku berazam utk punya business sendiri dan menjadi tokei (hahaha) suatu hari nnt. Doakan aku!!!

P/S : “Rahsia kejayaan hidup adalah persediaan manusia untuk menyambut kesempatan yang menjelma.”

No comments:

Post a Comment