Saturday, January 1, 2011

FAREWELL 2010 & WELCOME 2011





Terima kasih Ya Allah, kerana memberi aku kesempatan menjalani hidup di muka bumi Mu ini. Aku bersyukur dengan segala-galanya...

2010 telah melabuhkan tirainya. Kini 2011 mengintai-intai untuk memulakan persembahannya. Alhamdulilillah, berkesempatan juga kita semua menjejakkan kaki ke tahun 2011. Semoga tahun baru ini, kita sama-sama dapat membuka lembaran baru, buku baru, semua baru... hehehe tapi jgn sampai membazir pulak kan.

Biasalah, bila masuk tahun baru, semua orang tanya apa azam baru korang? Hmmm Azam aku??? BANYAK!!! Dah aku senaraikan satu kertas kajang. Hehehe mentang2 nama anak aku AZAM, keazaman aku pun berjela-jela lah... Tak kiralah apa yang hendak dikatakan, tapi setiap orang ada azam masing-masing kan? Hmm berbalik pada azam aku, yang berada di tangga teratas adalah " KURANGKAN SHOPPING!!! KURANGKAN SHOPPING!!! KURANGKAN SHOPPING!!! " (Mr. Hubby is just smiling when i say this sentences)

Huish... susah betul nak senaraikan azam ku yang satu ni. Bukannya apa, tapi sejak aku jadi suri rumah tangga sepenuh masa ni, shopping itu dah jadi macam BFF (Best Friend Forever) tau! Tapi aku bertekad untuk kurangkan shopping sebab rasanya tahun ni dah selalu sangat shopping. So tahun depan akan ku cuba sekat kemahuan untuk shopping  walaupun ada suara-suara yang menyapa " JOM SHOPPING " . Arghh boleh ke aku ni? Ishh insyaAllah, kita cuba dulu la... Shopping setakat yang perlu je la, barang2 dapur tu okey la lagi... hehehe

Ini adalah antara Top 10, azam-azam aku untuk tahun 2011...

1. Kurangkan Shopping, Kurangkan Shopping, Kurangkan Shopping!!! (sebab ini je lah keje aku tahun 2010 kan )
2. Turunkan berat badan ( INsyaAllah, tgh dalam proses )
3. Banyakkan ibadah ( perlu lebih banyak, banyak, banyak... )
4. Kurangkan makan luar! ( Masak je la kat rumah... )
5. Mulakan business sendiri ( InsyaAllah, tgh buat kertas proposal )
6. Cari kerja balik kot ( yeke? )
7. Kurangkan FB n GAMES ( boleh ke? )
8. Banyakkan ambil stock untuk Business Online ( ikut mama travel oversea )
9. Kurangkan tido n jaga pemakanan ( sebab takut sakit2, nnt susah )
10. Gathering dengan kawan2 lama ( memang dah lama betul tak jumpa )

P/S : Berazam, Bertekad, Bersungguh!!! Cayo!!! Cayo!!! ^__^ !!!

1 comment:

  1. ACTUALLY START TAIP ENTRY NI 2010, TAPI SEBAB KARANGAN NYE PANJANG MASUK ENTRY 2011 PULAK... HENTAM SAJA LAH LABU... HEHEHE

    ReplyDelete