Wednesday, January 26, 2011

Hari Ke-2 Azam di Taska

My sweet Pumpkin


Alhamdulillah. Hari kedua agak baik untuk Azam di taska. Pagi-pagi tu bangun tido terus sebut "sekolah". Aku tanya dia... "Azam nak pergi sekolah?" Dia jawab "tadika!" Aku dan hubby senyum sajalah...

Hantar ke tadika, berat dia nak lepaskan pegangan tangannya yang erat memegang jariku. Mungkin takut aku hilang dari pandangan.
Disebab kejadian semalam, hari ni aku bekalkan dia dengan tudung yang selalu aku pakai kat rumah. Bagitau penjaga tu kalo dia cari ibu, bagi dia tudung ni... And guess what?? it's working!!! Alhamdulillah...
Setelah di berikan mainan2 di taska tu, di leka. Aku segera tinggalkan taska menuju ke opis. Dalam perjalanan hati ku berdoa tak henti2 agar Azam ok.

Habis kerja di opis, terus aku bergegas pulang untuk melihat keadaannya. sampai di taska aku tak nampak kelibatnya. Aku berbual dengan penjaganya. 

Penjaga kata dia tak nangis langsung hari ni. bila dia start cari ibu, bagi tudung tu, dia cium2, lap2 kat pipi dia pastu sambung main lg. Tapi disebab kan ibu rindu sgt dekat dia, amik juga tengah hari bawak balik takyah tunggu sampai petang...
P/S : Buah hati kesayanganku semakin membesar dan semakin pintar ^__^

No comments:

Post a Comment