Monday, January 24, 2011

Pengalaman Pertama Hantar Azam ke Taska

Akhirnya, Azam ke taska juga hari ini. fikiran ini tidak habis2 memikirkan tentang dia.. bagaimana minumnya? Bersihkah dia? Laparkah dia? Bagaimana dia tidur?Kena marah ke? Menangis ke? Aduh... memang tak senang duduk la dirumah hari ini.


Mula dengan keadaan yang excited dia nk pergi taska. Aku mandikan dia siap-siap di rumah sebab takut dia terkejut pulak orang lain mandikan dia. Lepas selesai pendaftaran dan sesi bagi taklimat pada penjaganya tu aku tinggalkan lah dia disitu dengan hati yang serba risau.
Muka excited nak pergi Taska
Taska Permata
Kat rumah sempat la aku siapkan semua kerja rumah tapi terngiang2 suara sikecik tu... Biasanya dia la yang riuh. Then pergi balik taska kul 1 nak amik dia, Nampak dia tengah tido. Borak2 dengan penjaganya nak tahu keadaan Azam kat sana. Katanya, Azam mula2 tu ok. Main dengan kawan2 lain. Tapi lepas tu dia start mencari ibu. Dia siap berdiri dekat sliding door tunjuk jari kat pintu tu sampil cakap "bukak!! bukak!! bukak!!" pastu panggil "ibu!!ibu!!" Bila tak dapat jugak cari ibu, dia mengamuk & guest what happen??? Kepalanya berdentum ke lantai. Adalah sedikit benjol dan gurisan luka.
Kesan luka dan lebam akibat terhantuk di lantai
Aduh!!! hari pertama dah macam ni... aishhh... penjaga tu risau aku marah, tapi aku cakap takpe, baru hari pertama. maybe dia tak biasa lagi. Aku dukung dia dan terus aku bawak balik. Masuk saje dalam kereta dia jerit "ibu... ibu..." sambil nangis tersedu2... aduh... macam mana ni????? Rasa macam tak jadi nak keje pun ada.

Namun, atas nasihat mamaku dan juga kenalan serta sahabat, aku harus kuatkan diri ku agar perlahan-lahan mengajar Azam untuk tinggal di Taska. Doaku sentiasa agar Allah memudahkan segalanya bagi kami sekeluarga.

Balik rumah terus Azam peluk dan main dengan semua toys yang ada. memang habis bersepah satu rumah. Tapi aku biarkan saja. Aku pikir, mungkin di taska dia terpaksa berkongsi toys dengan yang lain sedangkan selama ini semua toys kepunyaan dia seorang.
Terus main dengan toys kat rumah

Walaupun sedih dekat taska, tapi beg sekolah masih menjadi kesayangannya

Bila ibu cakap jom ke taska, dia pegang beg sambil lari jauh2

Memang ada pro & kontra bila hantar anak ke taska. namun aku harap semuanya berjalan lancar untuk hari ke-2 (esok). 
Penawar Hati Ku - My Sweet Little Baby Boy
P/S : Semoga hari-hari mendatang lebih mudah bagi Azam di taska... InsyaAllah ^__^

No comments:

Post a Comment