Tuesday, May 31, 2011

Pirates of the Caribbean

Lama tak dapat nak menulis, maklumlah baru keluar wad setelah seminggu bermaustatin di PUSRAWI KL. Semput ni makin menjadi-jadi pulak dengan cuaca yang tak berapa nak elok sekarang ni...

Minggu lepas sempat meluangkan masa bersama en suami menonton Pirates of the Caribbean lakonan mantap Johny Depp, Penelope Cruz & Geoffrey Rush.

Pirates of the Caribbean 4 : On Stranger's Tides

Watak Jack Sparrow memang tak menghampakanlah seperti biasa kerana sikapnya yang bersahaja sepanjang pengembaraannya dari filem yang pertama hingga filem yang keempat ini. Namun bagi aku sendiri, filem yang ke empat ini agak lemah dari segi motif dan jalan ceritanya kerana kurang aksi yang dipamerkan jika dibandingkan dengan yang sebelumnya.

Babak di mana tentera Sepanyol datang ke untuk mencari "fountain of youth" namun akhirnya memusnahkan tempat itu begitu saja tanpa ada apa-apa kepentingan. Walau bagaimanapun diakhir filem masih terdapat beberapa aksi Jack yang menarik dan pastinya menjanjikan kesinambungan untuk filem yang akan datang. Apa yang membuatkan aku menonton wayang kali ini adalah dengan banyak watak2 yang diperkenalkan dan juga kali ini aku menontonnya secara 3D!!! Memang cool la effect yang diperlihatkan :)

Pirates of the Caribbean 1 : The Curse Of The Black Pearl

Aku masih tetap sukakan filem yang pertama antara semua kerana aku rasa penceritaannya yang menarik dan kesan effek yang lebih menonjol.

Pirates of the Caribbean 2 : Dead Man's Chest

Pirates of the Caribbean 3 : At World's End

 P/S : Filem-filem antarabangsa banyak yang berjaya dengan sequelnya, filem malaysia bagaimana? Sama-samalah kita menyokong filem tempatan dan antarabangsa juga ya ^__^!!!

No comments:

Post a Comment