Wednesday, March 7, 2012

Terapi Zikir



Alhamdulillah, berkesempatan lagi nak mengarang di blog ni. Memang banyak benda yang nak share out tapi selalu je malas nak bukak PC n malas nak menaip. Hehehe boleh cam tu? Last week few of mu friends tanya kenapa takde POST baru... Dah few times bukak tak update pun... Ha? Rajin ke korang bukak blog aku? Aku blogging ni pun sesaja je... Hmm takpelah.. skrg aku update OK... 

Almost a month aku nak share pasal POST ni. Pasal CD Zikir Terapi Diri dr Hafiz Hamidun. First time kalo tak silap aku, aku tgk rancangan yang pagi2 selalu kat TV tu kan (tak ingat dah rancangan apa). Dia ada la selitkan segmen bersama mamat ni yang menyanyikan zikir2. Hmm sekali aku dengar je... aduh.. mendayu betul la zikir ni... mencengkam JIWA!! Pulak dah...

So almost 2 bulan berulang alik ke kedai2 video seperti SPEEDY... katanya belum dikeluarkan lagi.. Hmm takpe la... itu je la rutin aku kan hari2 jumaat je masa lunch 2 hours tu aku mesti cari. Dan finally last few weeks akhirnya JUMPA!...

So aku pun start main CD ni dalam kereta. Memang lain dari yang lain beb! Tak caya? Beli dulu, pastu korang dengar, pastu korang komen kat sini... betul ke tak betul apa yang aku kata ni... Iramanya berbeza, dan yang penting ia ringkas. My little PRINCE, sekali dengar je dah boleh ikut zikir-zikirnya.


And the most amazing thing that happen to me is... aku berjaya mengawal perasaan marah ku bila memandu dijalan raya. pendek kata kesabaran ku semasa memandu lebih tebal.. hehehe kalo dulu mmg pantang orang buat kesalahan lalu lintas, pasti akan ku bebel sampai kesudah... tapi lately bila dengar zikir2 ni secara automatik bibir akan turut sama mengalunkannya dan hati jadi lebih tenang. So betul la nama CD nya Zikir Terapi Diri... 

Nah... kalo korang masih ragu, layan preview ni...


Ni full version Lailaha Illallah - Hafiz Hamidun


Ni full version Astaghfirullah - Hafiz Hamidun



P/S : Tak percaya??? Jangan percaya selagi tak cuba OK... ^__^

2 comments:

  1. memula dengar dah terpikat insyaALLAH nanti nak try cari... thanx imma for sharing....

    ReplyDelete
  2. sama2 wanie... insyaallah... sekarang ni dah banyak ada kat pasaran :) semoga wanie juga dapat ketenangan seperti mana yang imma rasa bila dengar zikir2 ni... insyaAllah... sharing is caring :)

    ReplyDelete