Saturday, November 23, 2013

Muzium Alam Semulajadi Putrajaya

Hari ni bawa anak2 ke Stadium Alam Semulajadi Putrajaya. Azam memang suka tgk haiwan dan tumbuhan. So pagi2 lepas brekfast di luar off we go. Sampai terus parking kereta kat basement. Percuma saja. Then naik ke tingkat atas (lobby) bayar tiket. RM2 untuk orang dewasa dan percuma bagi kanak2 di bawah usia 12 tahun. 




Tak pasti samaada muzium ini buat pameran ikut musim ke apa. Tapi masa kitaorg pergi mmg ada banner Malaysia Mammals Exhibition. So mmg mammls la semuanya kan. But there is also Pameran Katak & Kodok. Mr H kata nak tgk Buaya Puchong tapi rupa2 nya dah habis dah pameran tu... 












Tak luas sangat. Tapi berbaloi la jugak bawa diorang pergi sini sebab kadang2 anak2 zaman sekarang ni tak pernah tgk haiwan hutan secara dekat. Haiwan2 ni banyak yang asli dan di awet. Bukan patung atau replika. So tak bleh sentuh tau. And ianya selesa sebab berhawa dingin dan juga ada tandas di dalam muzium di kedua2 tingkat.




P/S : Boleh la luangkan masa dengan anak-anak di musim cuti sekolah ni kan.

Thank you for reading this entry...

No comments:

Post a Comment